بیماری پری ایمپلنت
30 شهریور 99 / توسط admin-parsiairanpour / در

بیماری پری ایمپلنت

بیماری پری ایمپلنت:

بیماری پری ایمپلنت : همه افراد به دنبال زیبایی هستند. در این میان زیبایی دندان ها و لبخند زیبا تاثیر به سزایی در زیبایی چهره دارد که دندانپزشک زیبایی در اهواز روش های مختلفی را برای زیبا شدن طرح لبخند ارائه می دهد. از جمله این روش ها ایمپلنت است که جایگزین دندان از دست رفته می شود.

مقدمه

خوشبختانه 95 درصد افرادی که ایمپلنت انجام می دهند بعد از اتمام کار در کلینیک دندانپزشکی در اهواز از روند درمان راضی هستند. با این حال در هر مرحله از جراحی مانند سایر جراحی ها عوارض بلند مدت یا کوتاه مدت وجود دارد. ایمپلنت مانند دندان طبیعی است. ممکن است باعث ایجاد عفونت در لثه شود. دکتر پارسیا ایران پور به مراجعه کنندگان بعد از ایمپلنت توصیه می کند بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید قطعا این امر عمر ایمپلنت دندان را افزایش می دهد.اما مواردی هستند که برای کاهش ریسک درمان های زیبایی و عوارض بیماری پری ایمپلنت که ممکن است در کوتاه مدت و بلند مدت رخ دهد اشاره خواهیم کرد.

آسیب به لثه و بیماری ایمپلنت:

از عوارض بعد از کاشت دندان بیماری های لثه است که دلیل این عارضه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. بهترین راه برای جلوگیری از این عارضه رعایت بهداشت دهان و دندان مسواک زدن صحیح و استفاده از دهان شویه و نخ دندان است.

علائم بیماری پری ایمپلنت:

از عوارضی که بعد از ایمپلنت دندان ممکن است مشاهده شود عبارت هستند از:

• خون ریزی لثه
  • عفونت لثه
  • التهاب لثه
  • تحلیل لثه و خارج شدن ایمپلنت
  • بروز فاصله بین لثه و دندان
  • ایجاد بوی بد دهان
  • بروز مزه بد در دهان

در صورتی که بعد از درمان ایمپلنت هر کدام از این علائم را داشتید سریعا به پزشک مراجعه کنید تا دندانپزشک بعد از بررسی مشکل به درمانآن بپردازد.

پس زدن ایمپلنت توسط لثه

مشکلی که بعد از ایمپلنت ممکن است به وجود آید این است که لثه ایمپلنت را پس بزند. که در این صورت دندانپزشک باید لثه را شکافته و از جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک اطمینان حاصل کند.

علائم التهاب لثه و پس زدن کاشت دندان چیست؟

• مشکل در خوردن و جویدن
  • التهاب لثه
  • تحلیل رفتن لثه
  • تورم لثه
  • لق بودن ایمپلنت
  • درد و ناراحتی شدید در ناحیه جراحی شده
  • بیماری لثه بعد از ایمپلنت

بیماری هایی که در لثه بعد از کاشت بروز می دهند:

• التهاب خفیف لثه
  • التهاب شدید یا پری ایمپلنت

التهاب خفیف لثه:

التهاب لثه در اطراف ایمپلنت یکی از بیماری های التهاب لثه است که این عارضه اطراف بافت نرم ایمپلنت دیده می شود ولی هنوز استخوان تحلیل نرفته. اما اگر درمان نشود به بیماری پری ایمپلنت منجر می گردد.

التهاب شدید لثه:

این عارضه به دلیل التهاب اطراف ایمپلنت ایجاد می شودو ممکن است تا استخوان فک گسترش یابد. برای درمان این عارضه به جراحی نیاز است.

بیماری پری ایمپلنت چیست؟

بیماری پری ایمپلنت یگ بیماری عفونی است که با عفونت در لثه و استخوان شروع می شود. باعث تحلیل لثه می شود و در نهایت لق شدن ایمپلنت را به همراه دارد. ایمپلنت مانند دندان طبیعی است با وجود اینکه آسیب پذیر تر از دندان طبیعی است. بروز عفونت و عدم درمان ان باعث می شود لثه اطراف ایمپلنت دندان تحلیل برود و منجر به رشد باکتری های مضر شود.

علائمی که باعث افزایش احتمال پری ایمپلنت می شوند:

• ابتلا به بیماری لثه قبل از کاشت دندان
  • حساسیت
  • ابتلا به دیابت
  • ضعیف بودن پلاک دندان

چنانچه علائم زیر را داشتید به پزشک مراجعه کنید:

• خون ریزی در حین مسواک زدن
  • تورم و قرمزی لثه های اطراف ناحیه ایمپلنت
  • التهاب و درد اطراف کاشت دندان
  • احساس درد
  • لق بودن ایمپلنت و افتادن آن
  • مزه بد در دهان
  • خون ریزی لثه

جمع بندی:

مراجعه به بهترین دندانپزشک در اهواز سبب می شود تا اطمینان حاصل کنید تمام جوانب برای شما در نظر گرفته می شود م وراقبت های بعد از درمان به شما داده می شود. در صورتی که بعد از درمان ایمپلنت احساس درد تورم خون آبه ترشح عفونی زرد یا سفید رنگ در یک طی یک ماه بعد از کشیدن بخیه احساس کردید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در غیر این صورت 3 ماه بعد از درمان برای چکاب مراجعه کنید.

نظر شما چیست ؟

عضو آکادمی دندانپزشکان زیبایی اروپا EAED